ثبت نام
ارسال مقاله
پیوندها

277638_982

11

 

کد QR نشریه

               qr-create

استفاده از هوش مصنوعی در آموزش و پرورش: ربات‌های کمکی آموزشی و کلاس های درس هوشمند
دوره و شماره : قابل انتشار
نویسندگان : عصمت رسولی* 1 ، علی صادقی 2 ، الهه رفاکار 3

1 استادیار گروه برنامه ریزی درسی، دانشگاه آزاد واحد ساری

2 دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی، دانشگاه آزاد واحد ساری

3 دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی، دانشگاه آزاد واحد ساری

چکیده :
در حال حاضر AIED (هوش مصنوعی در آموزش ) به اندازه کافی رشد یافته تا قادر باشد به طور عمده از طریق کامپیوترها و پدها با دانش آموزان به شیوه‌های جدید ارتباط برقرار کند و به معلمان کمک کند تا تدریس موثرتری داشته باشند. عمدتا، سیستم‌های هوشمند AIED که تا کنون وجود داشته اند، از کامپیوترها و سایردستگاه هایی که اساسا برای کسب‌وکار یا استفاده شخصی طراحی شده‌اند،تشکیل شده بودند. آن ها به طور خاص برای آموزش استفاده نمی شدند . آینده نوید ایجاد تکنولوژی‌های طراحی‌شده به طور خاص برای یادگیری و آموزش با ترکیب قدرت AIED با پیشرفت در زمینه رباتیک و افزایش استفاده از دستگاه‌های حسگر برای نظارت بر محیط اطراف و اقدامات ما را می‌دهد. در این مقاله فرض بر این است که مدارس (‏به عنوان مثال، جایی که کودکان برای یادگیری گرد هم می‌آیند)‏ در ۲۵ سال آینده با هوش مصنوعی و رباتیک اداره می شوند و معلمان به نظارت و ترویج یادگیری در میان دانش آموزان ادامه می دهند. پیشنهاد می‌شود که در کلاس‌های درس فردا، روبات‌های آموزشی به معلمان کمک کنند و نمونه‌هایی از کارهای فعلی در زمینه روباتیک را ارائه دهند. همچنین کلاس‌های درس هوشمندی که از حسگرها برای حمایت از یادگیری استفاده می‌کنند و نشان دهند که اگر برنامه‌های AIED در آن‌ها به کار گرفته شوند، چگونه می‌توانند روش‌های جدید مورد استفاده قرار گیرند.
کلمات کلیدی :
هوش مصنوعی در آموزش و پرورش. رباتیک، سنسورها