ارزشیابی در عصر هوش مصنوعی
دوره و شماره : آماده انتشار
1 کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
2 دانشجوی دکترای برنامه ریزی درسی، دانشگاه آزاد اسلامی، آزادشهر، گلستان، ایران
چکیده :
در این مقاله، ما استدلال میکنیم که یک مجموعه خاص از مسائل شیوههای ارزیابی سنتی. ممکن است برای مربیان طراحی و پیادهسازی آنها دشوار باشد؛ تنها تصاویر لحظهای گسسته از عملکرد را به جای دیدگاههای متفاوت یادگیری ارائه میدهد؛ با دانش، مهارتها و زمینههای خاص شرکت کنندگان سازگاری نداشته باشید؛ برای آماده کردن دانش آموزان برای ورود به مدرسه، به جای فرهنگ مدرسه رفتن، فرهنگ مدرسه رفتن طراحی شدهاست. و مهارتهایی را که انسانها به طور معمول برای انجام آنها از کامپیوتر استفاده میکنند، ارزیابی میکنند. ما روشهای هوش مصنوعی موجود را بررسی میکنیم که حداقل تا حدی به این مسائل میپردازند و به طور انتقادی بحث میکنیم که آیا این روشها چالشهای بیشتری را برای روش ارزیابی ارائه میدهند
در این مقاله، ما استدلال میکنیم که یک مجموعه خاص از مسائل شیوههای ارزیابی سنتی. ممکن است برای مربیان طراحی و پیادهسازی آنها دشوار باشد؛ تنها تصاویر لحظهای گسسته از عملکرد را به جای دیدگاههای متفاوت یادگیری ارائه میدهد؛ با دانش، مهارتها و زمینههای خاص شرکت کنندگان سازگاری نداشته باشید؛ برای آماده کردن دانش آموزان برای ورود به مدرسه، به جای فرهنگ مدرسه رفتن، فرهنگ مدرسه رفتن طراحی شدهاست. و مهارتهایی را که انسانها به طور معمول برای انجام آنها از کامپیوتر استفاده میکنند، ارزیابی میکنند. ما روشهای هوش مصنوعی موجود را بررسی میکنیم که حداقل تا حدی به این مسائل میپردازند و به طور انتقادی بحث میکنیم که آیا این روشها چالشهای بیشتری را برای روش ارزیابی ارائه میدهند
کلمات کلیدی :
هوش مصنوعی، ارزیابی، آموزش
هوش مصنوعی، ارزیابی، آموزش