ثبت نام
ارسال مقاله
پیوندها

277638_982

11

 

کد QR نشریه

               qr-create

رابطه هوش اخلاقی و هوش هیجانی با پیشرفت تحصیلی
دوره و شماره : آماده انتشار
نویسندگان : فاطمه فرهادیان* 1 ، مرضیه کریمی 2

1 مدرس

2 دانش آموخته موسسه اهل البیت(ع)- کارشناسی ارشد روانشناسی

چکیده :
پژوهش حاضرباهدف بررسی رابطه بین هوش اخلاقی و هوش هیجانی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر دبیرستان های شهر اصفهان انجام گرفته است. تحقيق حاضر از نظر هدف كاربردي، و از نظر روش از انواع توصيفي و از بين روشهاي توصيفي از نوع همبستگي يا همخواني مي باشد. در این پژوهش 100 دانش آموز ازپایه های اول دوم وسوم وچهارم دبیرستان شهر اصفهان انتخاب شده اند. سپس پرسشنامه ی هوش هیجانی شرینگ و هوش اخلاقی لنیک وکیل اجرا شد.در اخر نتایج بدست آمده با نرم افزارspss تحلیل شد. که به نتایج زیر دست یافتیم. برای مقیاس های (درستکاری و همدلی و خود کنترلی) با پیشرفت تحصیلی مقدار p>0/05می باشد که این فرضیه ها معنادارنمی باشد. برای مقیاس های مسئولیت و بخشش خود انگیزی و خود آگاهی و هوشیاری اجتماعی و مهارت های اجتماعی با پیشرفت تحصیلی مقدار 05/0>P. می باشد که این مقدار معنادارمی باشد. کلیدواژگان: هوش اخلاقی، هوش هیجانی؛ پیشرفت تحصیلی
کلمات کلیدی :
هوش اخلاقی، هوش هیجانی؛ پیشرفت تحصیلی