ثبت نام
ارسال مقاله
پیوندها

277638_982

11

 

کد QR نشریه

               qr-create

نوآوری های آموزشی گلسر: بررسی اهمیت آن در آموزش معاصر
دوره و شماره : آماده انتشار
نویسندگان : علیرضا محمدی آریا 1 ، زهرا قربانی* 2

1 استادیار گروه آموزش پیش دبستان ،دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی ،تهران ،ایران

2 دانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال،تهران، ایران

چکیده :
هدف این پژوهش، مروری بر بررسی اهمیت نوآوری های آموزشی گلسر در آموزش معاصر بود. مقالات پایگاه های اطلاعاتی این تحقیق شامل کلیه مقالات منتشر شده¬ در پایگاه های علمی داخلی و خارجی بود پس از جمع آوری داده ها و اطلاعات لازم طراحی ساختار اولیه مقاله انجام شد و سپس بازنگری ساختار اصلی مقاله تدوین و در نهایت نتایج با یکدیگر تطبیق و خروجی در چهارچوب نتیجه گیری کلی ارائه داده شده است. با توجه به نتایج بدست آمده از تحقیقات انجام شده آموزش مبتنی بر نظریۀ انتخاب گلسر در عصر معاصر اهمیت زیادی برای فعال کردن دانش آموزان در محیط های مشارکتی یاددهی-یادگیری دارد که انتخاب، کنترل و مسدولیت پذیری در این نظریه عاملی جهت افزایش انگیزۀ تحصیلی و یادگیری در دانش اموزان بود. همچنین نظریۀ انتخاب گلسر در کلاس درس بر این ایده استوار است که دانش آموزان مسئولیت کامل کارهای خود را بر عهده دارند و باید آن را بپذیرند تا بدین طریق انتخاب آگاهانه داشته بایند و محیط آموزشی معاصر بر اساس این نظریه خودباوری و استقلال را در دانش آموز تقویت می کند.
کلمات کلیدی :
نوآوری های آموزشی گلسر، آموزش معاصر، نظرِ انتخاب، مدرسۀ کیفی، مدل گلسر